11 December 2010

Benda bodoh yang orang buat bila jatuh cinta



Benda ni selalu saya perhati tau.

Kita ni sebagai manusia biasa, memanglah dah lumrah alam kita ade perasaan cinta. Tak kira la dia tu lain jantina ke, sama jantina ke ( ops! ), muka dia berbirat empat belas ke, itu takde ini takde ke, miskin ke, kaya ke, kalau dah jatuh cinta tu jatuh cinta jugaklah. Jadi, normal laa kalau kita berusaha nak tackel hati si dia kann..

Tapi yang masalahnye, kalau nak tackel je mesti nak jadi HIPOKRIT. Asal orang yang dia suka tu suka warna tu, dia pun nak suka colour tu.  Asal orang tu suka artis tu, dia pun nak suka artis tu. Asal orang tu suka makan benda tu, dia pun nak makan benda tu. Haa kalau dia suka spendar warna merah, dia pun belilah spendar merah satu lori agaknya. Almaklumlah dah minat sangat kan.

Lepas tu bila terserempak ke ape, nak buat muka cover2 cun lah kononnya. Melenggang sana, melenggang sini. Dah macam model dah haa. Orang kata pijak semut pun tak mati. Tapi bila belakang orang yang dia minat tu, gelak pun dah macam langsuir. Ape kes?


Kau sanggup?


Tips nak tackel orang : Jadilah diri sendiri. Tak rugi pun. Orang nak tengok diri kau yang sebenarnya. Bukannya diri kau yang palsu !

3 commentos:

::FAIZ FARISH:: said...

setuju... kena jd diri sendiri....

reb@rn said...

xpe la. Yang penting, kita enjoy dengAn mimpi indah kita tu. Best tau diLamun cinta. Berada di awang-awangan. Semuanya indah-indah beLaka. Best.. =)

cik madu ♥ said...

tak semua 0rg hipokrit depan awek/pakwe di0rg~

:P