10 April 2010

Babi itew..



Gini ceritanya..


Tadi lepas memanjakan kepala kat salun Khadijah, saya cepat-cepatlah pecut motor ke bengkel kan. Nak tukar minyak hitam katanya. Yelah. Dah 5 bulan ( kot ) tak tukar. Meletop pulak karang motor saya itew. Kalau meletopnya ala2 kentut Bob Marley, takpelah jugakkkan. Kalau meletopnya macamni?



Harusnya Primadona (mak) kat rumah tu yang meletop. Hihihih.

Okeh. Sambung cerita. Masa tengah buang minyak motor tu, saya usha2lah kan. Minyak hitam dah nak kering dah rupanya. Keluarnya pun ala2 orang kencing tak lawas gitew kann..

SIAP BOS!, kata apek itew.

Pas bayar2 lebih kurang. Saya pun ape lagi. Baliklah kan. Dengan penuh tawaddoknya. Saya undurkanlah motor saya dan tiba-tiba..

BUMM! 

Saya terlanggar motor uolss. Tumbang habis 3 bijik motor kat belakang saya itew. Adoh. Malu nak mati rasanya. Rasa nak  menyorok aje dalam tangki minyak. Takpun rasa nak tutup je kepala ngan sependar cam superman tu kan. Tapi superman boh kat 'situ' kan. Saya letaklah kat kepalakaann. Gitew..

I terkejut gila..

Dan yang sakit hatinya tu.. Ade babi budak mana entah.

ANGKATLAH MOTOR TU. BUAT MUKA TAK BERSALAH PULAK!, kata babi itew..

Ihh! Geram geram!!

Then saya angkatlah motor2 tu walaupun rasa malu macam cipan kaann. Lepas dah settle semua masalah itew, saya pun startlah motor. Nak pergi dah dan tiba-tiba lagi. 

BUMM!

Babi budak itu pulak yang terlanggar motor. Sampai berderet macam domino dah aku tengok. Hahahah. Padan muka. Dan sebelum pergi.. Haruslah saya memberi kata2 hikmah kann..


ANGKATLAH MOTOR TU. BUAT MUKA TAK BERSALAH PULAK!

Gitew.. Then apalagi...


CABOTTLAAHH!!

*Kalau aku jumpa budak tu sure aku kene belasah punya. Hihihih.

5 commentos:

Peri PiA said...

ish Dion ni ....biarlah org buat kita,jgn kite buat org.sekadar ckp utk nasihat utk diri sendiri juge.xbaik pgl org mcm tu

p/s-salun tu dimane??blk s'kai blh ak cube hehe

naz said...

hahahaha! karma

Mr Rulez said...

muler aku cam bowink nk baca..pas2 mkin besh plak..las skli mmg lawak lar..aku suka citer ini..tp betui ker blaku..hek3
len kli guna sensor reverse..;)

soffya cik bulan said...

huhu...sabar jelah.best tajuk entry...:P

FNSyareena said...

AHAHAHA! Ye. harusnya kita mesti membalas ye kejahatan yang telah dilakukan orang pada kita?

Bak kata jejaka anggun,

Buat baik berpada-pada, Buat jahat, mendada-dada ye rakan-rakan? HAHA :D